onsdag 30 januari 2013

Lykta

på fot är något jag velat ha länge, men inte hittat någon. Och jag tror inte jag skulle ha råd med en heller ; )
Så jag bestämde mig för att göra en själv. Tog en gammal lykta, jag hade i mina gömmor.

 Åkte till Ericshjälpen och köpte en lampfot!
 Och vips så hade jag en lykta på fot. Snygg, vad tycker ni?
Någon tyckte att foten skulle målas vit, nertill på trät. Men jag är osäker, tycker den bryter av fint mot den vita väggen.
Kan tycka att foten är för lång, så lyktan ser pluttig ut. Denna bild har jag tagit sittande, så här ser den jättelång ut. Men, men den lyser fint, den var billig och jag tycker bättre och bättre om den för varje dag : )

Nu ska jag gå och tända min lykta!
Kram Agnetha

3 kommentarer:

Fru Lammen sa...

Snyggt!!
Skulle ju vara perfekt att ha ute till sommaren, på altanen. Bara att flytta runt som man vill =)
Hur gjorde du för att sätta fast den?

Rosa i huset i vitt sa...

Kanonbra blev det ..vilken superbra ide
kram Rosa

Huset på Backavägen sa...

Jättefin! Som sas ovan, praktisk att flytta runt. Bra idé!
Kram Anki